German State Broadcasters Take Russian State Broadcaster Off The Air

They have enough state broadcasting to do on their own as it is, thank you.

The Russian state broadcasters will retaliate by taking the German state broadcaster off the air, of course. Oh why oh why can’t we learn to state broadcast together in peace?

Russia to target German media in response to German ban on RT TV – Russia will retaliate against Germany for banning the German-language service of Russian broadcaster RT, and the response will impact German media accredited in Russia and internet “intermediaries”, the foreign ministry said on Wednesday.

“Public Broadcaster?”

Why does everyone insist on giving state news channels euphemisms like “public broadcaster?”

Another one the Germans like is “öffentlich-rechtlich,” meaning something like “run by public authorities.” Why do they confuse things? A taxpayer-funded channel is a state-run channel that broadcasts the party line. Like down here:

Lebanese TV Station’s Antisemitic Propaganda Creates New Headache for German Public Broadcaster’s Extensive Arab Media Ties – Germany’s public broadcaster was under renewed pressure again this week over its content partners in the Arab world as evidence emerged of yet another partner channel spreading antisemitic propaganda.

Deutsche Welle (DW) — a taxpayer-funded international channel broadcasting in more than 30 languages — had already experienced sustained criticism for its links with Roya TV, a Jordanian station whose antisemitic social media posts were the subject of an investigative piece on Vice’s German language site. Those revelations quickly followed the news that several journalists and editors working for DW’s Arabic service had tracks records of making virulently antisemitic remarks — a scandal that is now the subject of an external investigation.

German Of The Day: Gegenteil

That means the opposite.

German state TV in action: An Islamist fires a machine gun in Israel, killing one Israeli and injuring others. Israeli security forces kill the attacker.

What does German state news channel ZDF do? They broadcast: “Israel: Palestinian Shot.”

This is nothing new in “journalism,” of course, whether in Germany or anywhere else. But here you can’t “switch the dail.” Germans are taxed to support these state channels, whether they support them or not.

German Collusion

I mean, Russian collusion. YouTube collusion? I dunno. There must be some kind of collusion in there somewhere, right?

Russia threatens to block YouTube after suspension of German RT channels – Moscow warns of retaliation against video-sharing platform after RT channels blocked over Covid disinformation…

YouTube on Tuesday told German media that it had issued a warning to RT for violating its coronavirus disinformation guidelines and then shuttered two channels for breaching user terms.

On Wednesday, Russia’s foreign ministry accused YouTube of an “unprecedented act of media aggression” which it said was likely aided by German authorities – a claim Berlin denied.

The Russian ministry said the adoption of retaliatory measures against German media “seems not only appropriate but also necessary.”

German Of The Day: Trendwende

That means trend reversal. It goes like this: As soon as the numbers of Covid-19 infections clearly begin rising again – and that’s what they’re doing –  the head virologist what’s in charge announces this as great news. That is, he spins it as if the numbers are actually dropping.

Trend

That’s just how virologists work, I guess. If you ever doubted that nobody knows what the hell is going on with this pandemic here in Germany, doubt no more.

In Schottland habe man gesehen, dass der Impfstoff von AstraZeneca das Hospitalisierungsrisiko dramatisch senke. Die Rate sei um 94 Prozent zurückgegangen. „Das ist fantastisch“, sagte Wieler.

But China Is Germany’s Friend

And can do no wrong. And friends don’t intimidate Hong Kong activists on other friend’s soil.

China

And all that.

China has tried to intimidate Hong Kong residents living in Germany since pro-democracy protests broke out in the city two years ago, the German interior ministry said in a letter to a lawmaker published on Tuesday.

The letter, sent to the head of parliament’s human rights committee, Gyde Jensen, in response to a request for information on the subject, could add to pressure on Chancellor Angela Merkel to take a firmer line toward China over human rights.

“Since the start of the protests in Hong Kong, increasing attempts by Chinese state actors in Germany to influence public opinion in favour of the Chinese government as well as actions against supporters of the protests have been identified,” the ministry said in the letter, first published in the Sueddeutsche Zeitung newspaper and reviewed on Tuesday by Reuters.

“I am unfortunately sceptical that the mechanisms used by our security agencies are sufficient to effectively protect those affected.”

PS: By the way, there is no Chinese virus in Germany either. There is a “British mutation” of the Chinese virus that came from China but isn’t a Chinese virus but there is no Chinese virus per se.

 

The Polls Have Never Been Wrong Before

So don’t hesitate to believe these results.

Merkel

And if you’re interested, I’ve got some wonderful Florida swampland I can get you for a real steal. But seriously folks, the wording below is very important. “Germany’s leadership has never been higher in many countries…” The country of Germany was clearly not among those polled.

Merkel Set to Leave Office With Germany on Top of the World – As German Chancellor Angela Merkel prepares to leave office after nearly two decades in power, approval of Germany’s leadership has never been higher in many countries.

Across the 29 countries and areas that Gallup has surveyed so far in 2020, a median 62% approves of Germany’s leadership, up slightly from a median of 59% for this same group in 2019. Approval ratings are at, or top, previous record highs in 18 of the 29 countries.

 

If You Didn’t Read It Here It Didn’t Happen

Go Neues Deutschland. There are not a lot of East Berlin newspapers out there that have the backbone to call the fall of the Berlin Wall fake news.

ND

Communist newspapers? Isn’t that a contradiction in terms?

Wolfgang Hübner returns from the archives of the Neues Deutschland newspaper clutching a rare treasure: a thick binder containing one of the biggest misses in journalistic history.

Mr Hübner has unearthed the edition of Friday, November 10 1989, the day after the fall of the Berlin Wall. It is the most consequential moment of the decade, yet that day’s ND — the official organ of the Socialist party of East Germany, boasting a circulation of more than 1m — contains not a word on the event.

“Lots of traffic at the border crossing.”

Heart-Warming German Children’s TV

Financed by the German Staatsfunk mafia, too.

Kika

It’s so cute or something. German children’s channel KiKa broadcast this touching love story between these two sixteen-year-old kids. One is a German, one is a Syrian refugee. Heart-warming, like I said. Especially once you realize that the Syrian is actually 20 (at least) and that he is also a big fan of German Salafist hatemonger preacher Pierre Vogel.

Young German girls are crazy about this kind of romantic stuff, I guess. And you got to give the people what they want, right? And they can’t be subjected to it early enough, I suppose. So it’s also heart-warming to know just where all those GEZ “contribution” euros go. Not that anybody can do anything about that or anything. Just saying.

Der syrische Flüchtling soll laut Angaben der Bild-Zeitung die offizielle Fan-Seite des deutschen Hasspredigers und Salafisten-Führers Pierre Vogel geliket haben. Vogel war Mitglied eines inzwischen aufgelösten salafistischen Vereins, der vom Verfassungsschutz beobachtet wurde. Er gilt als einer der einflussreichsten Prediger der deutschen Salafismusszene.

Why Are Germany’s Public Broadcasters Raising Their Mandatory Fee?

Because they can.

TV

It will be going up soon enough from 17.50 euros to 21 euros. Whether you even own a TV or not. The excuse this time: They are having trouble cutting costs within the time frame they had promised. There you have it; a state-run monopoly financed with mandatory fees from a public that is never asked if it wants to watch its party line programming or not. I don’t get it, either. How could an institution like that ever have trouble cutting costs?

Bis 2029 sollen die Rundfunkbeiträge von heute 17,50 Euro auf 21 Euro steigen. So jedenfalls wollen es ARD, ZDF und Deutschland-Radio. Und begründen das ausgerechnet damit, ihr Einsparvolumen bis 2024 sonst nicht erreichen zu können.