German Of The Day: Staatsfunk

That means state broadcasting. And that doesn’t exist here in Germany, of course.

Spiegel

Or at least that’s what Germany’s state broadcasters are always telling us.

It’s just that these non-state broadcasters, unlike Der Spiegel, for example, don’t have to turn a profit because they are financed by the state (taxation). Despite not being state broadcasters, I mean. It’s complicated.

Bei einem öffentlich-rechtlichen Sender zu arbeiten oder bei einem Verlag, das unterscheidet sich nicht so sehr. Jedenfalls nicht, solange es um die Inhalte geht. Das Geschäftsmodell allerdings unterscheidet sich durchaus: Während Verlage wie der SPIEGEL das Budget für ihre Angebote erst erwirtschaften müssen, nehmen es öffentlich-rechtliche Sender zu guten Teilen über Rundfunkgebühren ein.

Advertisements

399,000 Euros

That’s what one regional director among the “public-sector broadcasters” (state TV) earns here annually – that guy down there. There a dozen or two of these directors out there, by the way.

Intendant

Why that’s more than the President of the United States makes (not that our current President particularly cares about what he gets paid).

Is TV that good here in Germany, you ask? Why yes, it is. Just ask that regional director. It is in fact so good that all Germans are permitted to finance it with a so-called Abgabe, or contribution. Contribution sounds better than tax. Contribution contributes more to the warm and fuzzy feeling everybody has here about state-run TV. And it also contributes to that guy’s ridiculous salary, too. But quality has its price. And as viewers are told time and time and time again, what they are watching is Quality pur (pure).

Wenn man immer geringere Bezahlung fordere, könnten sich am Ende nur noch Milliardäre leisten, eine öffentlich-rechtliche Anstalt zu leiten.

 

Why Are Germany’s Public Broadcasters Raising Their Mandatory Fee?

Because they can.

TV

It will be going up soon enough from 17.50 euros to 21 euros. Whether you even own a TV or not. The excuse this time: They are having trouble cutting costs within the time frame they had promised. There you have it; a state-run monopoly financed with mandatory fees from a public that is never asked if it wants to watch its party line programming or not. I don’t get it, either. How could an institution like that ever have trouble cutting costs?

Bis 2029 sollen die Rundfunkbeiträge von heute 17,50 Euro auf 21 Euro steigen. So jedenfalls wollen es ARD, ZDF und Deutschland-Radio. Und begründen das ausgerechnet damit, ihr Einsparvolumen bis 2024 sonst nicht erreichen zu können.

World’s Largest Publicly Funded Broadcaster Squeamish About Showing Documentary On Antisemitism

Because, well, that would be too unpleasant for the public being made to do the broadcaster’s  forced funding to have to face.

Israel

Germany’s state-run television channel ARD recently decided not to air a documentary it had itself commissioned concerning the latest outbreak of antisemitism in Europe and the Middle East because the people doing the film apparently did this job much too well (after enough noise was made about this decision the ARD had to broadcast it anyway).

This could trouble viewers in a country where at least 40% of its citizens hold anti-Israel, antisemitic views. Or so the reasoning must be. ARD documentaries propagating negative views about Israel get aired here all the time, however. This having to do with balanced journalism or something. Or so the reasoning must be.

Anti-Zionism is not a legitimate political position, but rather a movement against the Jewish and democratic state. It is Antisemitism 2.0.

PS: Meanwhile… The latest boycott Israel campaign from BDS seems to be making great strides forward here in Berlin. It is unclear at this point whether the ARD will be commissioning a documentary about this campaign or not.

The Lying Press?

No. But the biased press? In Germany, when it comes to Donald Trump?

Trump

I’d have to say yes to that one. After taking a look at this recent study done at Harvard, that is – Harvard, that infamous hotbed for right-wing extremism.

When it comes to reporting about Donald Trump’s fitness for office by Germany’s ARD (Channel One),  for example, 98 percent of this reporting is negative. Now that’s what I’d call objective journalism, folks. 98 percent of people in the real world can’t agree on anything, as we all well know, but things are different here in Germany (and in North Korea, too). The ARD, by the way, is one of the state-run “public” television channels that anyone who lives here is forced to subsidize, whether he or she watches it or not – whether you even own a television or not. Do any of you out there remember Der Schwarze Kanal? I didn’t think so.

98 percent? That only shows us that there is something 100 percent wrong with the ARD.

Only 3 percent of Trump’s U.S. coverage explicitly explored the issue of Trump’s fitness for office. European journalists were less restrained with the exception of BBC journalists, who are governed by impartiality rules that prohibit such reporting.[21] Journalists at ARD, Germany’s main public broadcasting outlet, are not governed by the same rules, and Trump’s suitability for the presidency was ARD’s leading topic in January, accounting for a full fifth (20 percent) of its Trump coverage. ARD stayed on the issue in its February coverage, when it consumed 18 percent of its Trump coverage. In March and April, Trump’s fitness for office got less attention from ARD, but it nonetheless accounted for about 10 percent of ARD’s coverage. Even that reduced amount exceeded the level of any of our seven U.S. outlets in any month. And ARD’s journalists were unequivocal in their judgment—98 percent of their evaluations of Trump’s fitness for office were negative, only 2 percent were positive.

No Taxation Without Decent Stations!

You say you want a revolution? Then GEZ out on the street and do something about it, people. “Public” TV? Sure. As long as the public has a choice about being forced to finance it or not.

GEZ

Since the 1970s, every German household with a television or radio has paid a monthly fee, called the GEZ, to finance public TV and Deutschlandradio, the national public radio network.

But in 2013, the government began to require every household and business to pay the approximately $20 monthly fee even if they don’t own a TV or radio…

In a sign of growing resistance, Beitragsservice issued more than 25 million warnings to households last year for not paying the fee, a 20% increase over 2014, according to its latest figures.

480 Millionen Euro nur fürs Personal: Das plant das ZDF mit Ihren GEZ-Gebühren.

German Of The Day: Rechtspopulistisch

That means right-wing populist. You know, like what the German state TV channel ARD has insisted upon labeling the AfD party up until now?

AfD

This has changed, however. As the head talking head what’s in charge over there (in there?) explains: “The background behind this is the fact that given the latest state elections, the AfD has attained such a high level of recognition that the permanent classification of them through this attribute is no longer necessary in order to make an orientation possible by the viewers.” The proper orientation, I assume he means.

The Pöbel (rabble) has now finally been dutifully informed so the ARD is going to gracefully condescend to move on to the next Umerziehungsmaßnahme (re-education measure) on the list. Whatever that might be. So stay tuned. As if you had a choice.

Hintergrund dieser Vorgehensweise ist die Tatsache, dass die AfD nicht zuletzt aufgrund der zurückliegenden Landtagswahlen einen solch hohen Bekanntheitsgrad erreicht hat, dass es der permanenten Einordnung durch dieses Attribut nicht mehr Bedarf, um den Zuschauerinnen und Zuschauern eine Orientierung zu ermöglichen

German Of The Day: Zwangsbeitrag

That means “compulsory contribution” and refers here to the TV fees every German household has to pay for Öffentlich-Rechtliche or public-sector (or state) TV. You have to pay this here, you see, whether you watch these channels or not. You have to pay this here whether you even own a TV or not. Germany has the most expensive public-sector TV channels in the world, by the way.

ARD

Sounds reasonable, right? Hardy, har har. Well, now German “scientists” have suddenly figured out that Germany no longer needs these expensive public-sector channels and that they can be, pardon my French, “privatized.” German scientists are notoriously thorough, you know, and that’s why it takes them a little longer than other folks to figure this kind of stuff out.

Other Germans will not want to hear this, however. This is because, well… It’s hard to say why this is. It would mean getting rid of Tatort, for one thing. This would be earth-shattering or something. And in the end, Germans also want to have an official opinion maker, I suppose, someone they can always go to when they need an official opinion of their own, so-to-speak – and Der Spiegel isn’t handy at that moment.

The more things change the more they stay the same. So don’t even THINK about changing channels. “That’s right, folks. Don’t touch that dial!

Wissenschaftler stellen bei der Betrachtung von ARD und ZDF fest: Deutschland braucht nicht länger den teuersten öffentlich-rechtlichen Rundfunk der Welt.

Ausgeliefert

As in being at the mercy of.

Ausgeliefert

Everbody agrees that big American hi-tech companies are fundamentally evil, right? Well they do here in Germany. In Germany’s state-run media, I should say (they actually call these channels “public-service broadcasters” here because that sounds better).

Anyways, the latest greatest twist to the anti-Google/Facebook/Apple/Microsoft/Amazon agitpop over at the ARD is breaking new ground (or maybe it isn’t) by unabashedly inventing witnesses and working/living conditions in one of Amazon’s German plants in a scarry documentary about that horrible company called Ausgeliefert – and all of this while using the generous funding provided by the compulsory charge every German household has to pay to support objective “public-service broadcasters” like these, of course.

Germans have to pay this charge now whether they even own a television or not, by the way. Hmmm. The ARD called their documentary Ausgeliefert (as in being at the mercy of Amazon), and that’s something every German knows about personally already. Being at the mercy of the ARD like they are, I mean.

Dort, gezeigt wurde das in einer angeblichen E-Mail, würden Menschen “abgefüttert wie die Schweine”, hieß es. Eine Behauptung, der CoCo von Anfang an widersprochen hat und nun vor Gericht zunächst Recht bekam. Der besagte Speiseraum existiere gar nicht, so das Unternehmen: “Das ist schlicht eine Erfindung der ARD-Journalisten, gegen die wir auch juristisch vorgehen.”

Der HR hat bereits vor der Gerichtsentscheidung bestätigt und eingestanden, dass der strittige Screenshot der E-Mail “fingiert” gewesen sei. Zudem musste der Hessische Rundfunk über seine Rechtsabteilung zugeben, dass auch eine im Film porträtierte polnische Leiharbeiterin namens Agnieszka Lewandowska “niemals als Leiharbeiterin bei Amazon beschäftigt war.”